Barnmat

152194-7

Barnmat ja... Är jag en "sämre" mamma för att jag ger min son färdig burkmat? Sämre mamma för att jag väljer märken som Nestlé? För att jag inte ammar längre????

Mitt egna svar är självklart -Nej, det är jag inte. Jag vill min sons bästa precis som alla andra mammor oav om det ammas eller inte, färdig burkmat eller hemmagjord...

Jag erkänner att jag är lat o bekväm men William älskar verkligen burkmaten jag ger honom o han bryr sig inte om etiketten på burken, bara smaken som avgör om det är "ätbart eller inte" o favvoriterna just nu är HIPP´s mat men desserterna äter han allt.
Idag serverades det HIPP´s "Morot och Potatis med nötkött" o till dessert så blev det Nestlés "Jordgubb - Banan -Äpplepuré" o vet ni... DOM VAR EKOLOGISKA!!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh nej! Klart man inte är en dålig mamma för att man ger burkmat!!! Det är praktiskt att ha med sig burkar eftersom de inte behöver stå kallt. Tids nog äter barnen samma mat som resten av familjen och då är glasburksberget ett minne blott!
Kram
Ullis (som förresten undrar när det kommer julmatsinspirerade burkar?! Frikadeller med potatis och grönkål kanske? ;-)

2006-12-21 @ 22:17:16
Postat av: Jessis

Som jag skrev:

Nej nej nej... Man är ingen sämre mamma för att man väljer burkmat eller pulvergröter... Herregud... Om man vore det skulle en jäkla massa föräldrar vara urusla föräldrar ju... Och det tror jag knappast...

Massa massa kramar till dig i din roll som mamma och i din roll som du... :)

*Kram*

2006-12-22 @ 02:11:12
Postat av: Jannicka

Hej gumman !

Du är ingen sämre mamma för att du ger William barnmat.Du är en av de bästa.(jag är ju lite bättre)...ha,ha,ha...skrattar och ler busigt.Nä,du är helt suverän och vill dina barn det bästa och pratar alltid gott om dem.Att ta hand om så många barn är inget enkelt jobb (i know).Ha en riktigt god jul och hoppas ni får ett fint nytt år !! KRAM! Jannicka.

2006-12-23 @ 17:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback